Kruche ciasteczka

Dzisiaj dotarło do mnie, że pieczenie to już uzależnienie, to jak narkotyk.
Skoro po ostatnim piątkowym pieczeniu zostały mi żółtka, dzisiaj postanowiłam upiec z nich maślane, kruche ciasteczka. Smak mojego dzieciństwa, bo to przepis mojej mamy, pewnie mojej babci i tak został u nas na wiele pokoleń. 



A przepis jest bardzo prosty wystarczą:

* 3 żółtka
* 300 gr mąki
* 120 gr cukru pudru
* 200 gr masła

Wszystko razem należy połączyć, wyrobić ciasto, wstawić do lodówki na godzinkę, a później już tylko rozwałkować i wykroić foremkami różne kształty. Ułożyć na blaszce wysmarowanej tłuszczem, lub wyłożonej papierem do pieczenie i piec do przyrumienienia, jakieś 10-15 min w temp 180 stopni. Udekorować wg własnego pomysłu.
Ciasteczka rozpływają się w ustach, są mięciutkie, słodziutkie i zawsze jest ich za mało ;))

Polecam Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger