Rogaliki drożdżowe z marmoladą

Moje uzależnienia napędzają mój świat.  (Colettepro)

Tak właśnie , nie mogąc się doczekać weekendu, dzisiaj upiekłam rogaliki drożdżowe, z przepisu Majanki. Są boskie, znikają w magiczny sposób:) Dawno nie robiłam ciasta drożdżowego, dzisiaj dopieściłam go w sposób wyjątkowy, traktowałam z należytym szacunkiem, wyszło wspaniałe, cieszy oko i podniebienie.




Składniki:

*50g drożdży 
*1 szklanka letniego mleka
*2 łyżki mąki
*6 łyżek cukru
*3 jajka
*4 szklanki przesianej mąki
*3/4 szklanki oleju

*dżem, marmolada

Wykonanie:

Drożdże rozrobić ze szklanką ciepłego mleka, dwoma łyżkami mąki i trzema łyżkami cukru. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Następnie wymieszać 3 jajka z trzema kopiastymi łyżkami cukru i wlać je do miski z mąką. Dodać również rozczyn  i wymieszać. Dodać 3/4 szklanki oleju i wyrobić ciasto. Odstawić je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Kiedy ciasto podwoi swoją objętość, wyrobić ponownie rękoma. Rozdzielić je na  części, każdą rozwałkować cienko. Z okręgu wycinać trójkąty. Na każdy z nich nakładać  marmoladę. Zawinąć górny brzeg zamykając rogalik.  
Formę wyłożyć papierem do pieczenia, ułożyć rogaliki i odstawić na trochę  do napuszenia się.  Piec w temperaturze 200 stopni przez około 15 minut. Udekorować lukrem.
Smacznego :)



Kawa z mlekiem i miodem+ rogalik = błogostan

6 komentarzy:

  1. dziś upiekłam są pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, to wspaniale, że Ci posmakowaly. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wspaniałe rogaliki, piekę już 2x. są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeju dziękuję, to cudowna wiadomość.

      Usuń
  3. Ile sztuk wychodzi z porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, bo nigdy nie liczyłam, ale myślę, że około 25 - 30 szt.
      Też zależy od grubości ciasta - jak rozwałkujesz ;))

      Usuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger