Szarlotka

w po­wiet­rzu czuję szar­lotkę 

z kawą roz­mo­wy niedo­kończo­nej 
i niewiele mi nap­rawdę potrzeba

- by us­ta na­pełnić poezją (Gracjaa)




Składniki:
*400g mąki pszennej
*200g masła lub margaryny
*1/2 szklanki cukru pudru
*1 jajko
*2 żółtka
*2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną włożyć do lodówki,a drugą na około 2 godziny do zamrażarki.

Ponadto:
*1,5 kg jabłek , ja dałam gotowe prażone ze słoiczka
*cynamon 
* galaretka pomarańczowa lub jabłkowa
*budyń waniliowy
*cukier puder do posypania


Kwadratową blaszkę o boku 28 cm  wyłożyć papierem do pieczenia. Rozwałkować ciasto z lodówki i włożyć do formy. Ja wylepiłam dno formy palcami.  Ponakłuwać widelcem , oprószyć bułką tartą.
Jabłka wymieszać z galaretką i wyłożyć na cieście posypać cynamonem.
Budyń ugotować wg przepisu na opakowaniu,gorący jeszcze wyłożyć na jabłka. Następnie zetrzeć ciasto z zamrażarki.
Piec około 45 minut w temperaturze 200 stopni 
Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger