Pączki miniaturki

Mroźna niedziela i słoneczna. 
Kuchnia moja wypełniła się słońcem, co skłoniło mnie do spędzenia w niej czasu i sprawienia przyjemności dzieciaczkom.
Już dawno podglądnęłam ten przepis u innej blogowiczki i właśnie dziś nadszedł ten dzień, myślałam już o tym od nocy, wstałam z takim zamiarem, aby powyrabiać ciasto drożdżowe, zanurzyć je w lukrze i posmakować tej słodkiej przyjemności.
Pączusie są leciutkie, smaczne, mięciutkie i zachwycają otoczenie.




No a przepis wyglądał u mnie tak:


rozczyn:

20g drożdży świeżych Babuni
125 ml letniego mleka
1,5 łyżki cukru
15 g mąki

ciasto właściwe:
cały rozczyn
2 żółtka
2 łyżki cukru
3 łyżki oleju
230 g mąki
łyżeczka waniliowego ekstraktu


lukier:


2 szklanki cukru pudru
mleko


Rozczyn: Drożdże utrzeć z cukrem, dodać mleko i mąkę, dokładnie wymieszać. Odstawić na około 20 minut.

Ciasto właściwe: W misie miksera utrzeć żółtka z cukrem. Cały czas miksując dodawać kolejno olej,  ekstrakt i rozczyn. Dodać mąkę i wyrabiać około 10 minut ,  następnie przykryć ciasto i odstawić do podwojenia objętości (około 30 minut).


Ciasto rozwałkować na grubość około 1-1,2cm, wycinać małe krążki 
(ja wycinałam  korkiem od butelki).

Układać na papier do pieczenia, odstawić do podrośnięcia (około 15 minut). Po tym czasie smażyć pączki w garnku na oleju , odwracając długą wykałaczką (do szaszłyków). 

Usmażone pączki odkładać na ręcznik papierowy aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Do cukru pudru dodawać po trochu mleko, aż do uzyskania rzadkiego lukru, mniej więcej gęstości rzadkiego jogurtu naturalnego. Przestudzone pączki przekładać do naczynia z lukrem, obtaczać,  układać na kratce aby ociekły z nadmiaru lukru.

Moim domownikom bardzo posmakowały - a to cieszy najbardziej ;))


Polecam;))



Bardzo Tłusty Czwartek 2014

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie pączusie z lukrem mniam ...
    Zapraszam do polubienia mojego bloga https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe i uroczo wyglądają te pączusie :)
    Zastanawiam się jednak czy na suchych drożdżach wyjdą???
    Zapraszam serdecznie do siebie:
    http://zaczynamyoddeseru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - oj na suchych drożdżach nie próbowałam, w ogóle nie używam u siebie, więc nie polecam. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wypróbuję Twój przepis na mini pączusie na "tłusty czwartek":)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję, ja też poszukuję jakiegoś wyjątkowego przepisu na czwartkowe pączki.Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger