Sernik z żurawiną

Kolejna pozycja, na specjalną okazję, tak pięknie wyglądała u mojej blogowej mentorki, że postanowiłam też sobie takie cudo upiec.
 Zapach, smak, wygląd jakby ujarzmiły mój trudny charakter. 
Cała przyjemność w tych ciastach.
Tyle spraw.
Trudnych spraw.
I słodkie chwile przyjemności.



Składniki na spód:


100 g mąki pszennej
50 g masła
25 g cukru
2 żółtka
szczypta soli

Składniki na masę serową:

1 kg twarogu (u mnie mielony wiaderkowy)
180 g cukru 

4 jajka
200 g masła 
olejek waniliowy
budyń waniliowy

Dodatkowo:

100 g suszonej żurawiny

Przygotować kruchy spód: mąkę przesiać do miski, dodać masło w kawałkach, cukier, żółtka i sól. Zagnieść ciasto, zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na godzinę.

Po tym czasie wyjąć, rozwałkować na stolnicy i wyłożyć nim tortownicę (o średnicy 24cm). Ja nie wałkowałam, wylepiłam ciastem tortownicę. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 stopniC. Piec 10 minut, aż ciasto nabierze złotego koloru. Odstawić do wystygnięcia.

Przygotować masę serową: twaróg, cukier, jajka oraz rozpuszczone masło, budyń waniliowy - połączyć

Owoce żurawiny wysypać na upieczony i ostudzony kruchy spód. 
Na żurawinę wyłożyć masę serową.
Tortownicę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec 50 minut.

Po upieczeniu wyłączyć piekarnik , leciutko uchylić i potrzymać ciasto w piekarniku około pół godziny.  Po ostudzeniu wstawić do lodówki na kilka godzin, ja wstawiłam na całą noc.

Smacznego :)


No i tak to dzisiaj wygląda. 


Nawet ktoś zapytał, gdzie kupiłam ciasto?
hihihi ;)))



4 komentarze:

  1. dodany przez Majana :

    Pięknie Ci wyszedł ten serniczek! Naprawdę super. I cieszę się, że posmakował.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ apetyczny ten serniczek, uwielbiam serniki w każdym wydaniu, ale z żurawiną jeszcze nie miałam okazji jeść. Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger