Aromatyczna drożdżówka


Dom to miejsce, gdzie dusza się rozbiera. 
Dom to miejsce, gdzie można zdjąć maskę i dać się domowi pogłaskać po policzku. 
Dom kołysze do snu. Dom nie ocenia, nie rozlicza, dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie. Tylko dom tak kocha. 
Jeśli jest prawdziwym domem.
Dom pachnie.

Mój dzisiaj pachnie drożdżówką, taką zwykłą, na którą miałam ochotę już od dłuższego czasu, aby była bardziej aromatyczna dodałam do niej skórkę pomarańczową, cytrynę, rodzynki i cynamon. Pachnie pięknie, jest mięciutka, puszysta i wilgotna.;))


rozczyn
1/2 szklanki mleka
30 g drożdży świeżych 
2 łyżki cukru
2 łyżki mąki

ciasto właściwie:
rozczyn
250g mąki
1 jajko
4 łyżki cukru
sok z całej cytryny
opakowanie skórki pomarańczowej
70g masła


 Drożdże połączyć z cukrem , dodać mleko i mąkę.
Wymieszać, przykryć i odstawić na 20 minut

Do misy miksera wsypać mąkę, skórki pomarańczowe,  sok z cytryny, dodać cukier i lekko ubite jajko, a następnie cały rozczyn . Po 3-4 minutach wyrabiania dodać rozpuszczone masło i wyrabiać kolejne 4-5 minut (wyrabiałam mikserem, ciasto jest mokre i ręcznie raczej bez dodania mąki nie da rady) odstawić do podwojenia objętości.

Po tym czasie ciasto przełożyć do keksówki, moja była o długości 28 cm.
z wierzchu obsypałam cukrem z cynamonem.

Piec w 180 stopni C przez 40-45 min.


Miałam wielkie szczęście, bo mogłam skosztować, kiedy była jeszcze ciepła.

2 komentarze:

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger