Cytrynowiec

Cytrynowiec

Ciasto nie musi być wcale słodkie - jak się okazuje, może być leciutkie i orzeźwiające. 



Biszkopt:
4 jajka
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Nasączenie:
1 cytryna
1/2 szklani wody
2 - 3 łyżki cukru


Masa cytrynowa:
2 budynie śmietankowe
1 galaretka cytrynowa
1 cytryna
3/4 szklanki cukru
2 białka
125 g masła

Masa śmietankowa:
250 ml śmietany 36%
4 łyżki cukru pudru

Herbatniki


 Białka oddzieliłam od żółtek, ubiłam na sztywno, pod koniec ubijania dodałam cukier. Do ubitej piany dodałam po 1 żółtku, obydwie mąki  z proszkiem do pieczenia.  Ciasto wylałam na blachę o wymiarach 23 cm na 34 cm wyłożonej papierem do pieczenia, wstawiłam do nagrzanego do 175*C piekarnika i piekłam ok. 25 - 30 minut. 

Masa cytrynowa: W 1/2 szklanki zimnej  wody rozpuściłam obydwa budynie. Pozostałą wodę (1,5 szklanki) doprowadziłam do zagotowania z cukrem. Do gotującej się wody wlałam mieszankę budyniową i mieszałam aż do zgęstnienia. Do gotowego, gorącego budyniu wsypałam galaretkę w proszku i dokładnie całość wymieszałam.  Z białek ubiłam sztywną pianę. Z jednej cytryny wycisnęłam sok. Miękkie masło utarłam z przestudzoną powstałą masą budyniową, dodając sok z cytryny , a potem pianę z białek. 

Masa śmietankowa: Schłodzoną śmietanę ubiłam na sztywno z cukrem.

Nasączenie: z cytryny wycisnęłam sok, łącząc go z połową szklanki wody i cukrem.

Biszkopt nasączyłam połową ponczu cytrynowego. Na nasączony biszkopt nałożyłam masę cytrynową, i wstawiłam na ok. 15 min do lodówki. Następnie na stężoną masę wyłożyłam masę  śmietanową. Na wierzchu ułożyłam jeden obok drugiego herbatniki nasączone w reszcie ponczu. 
Wstawiłam ciasto do lodówki do schłodzenia.


Smacznego!  


7 komentarzy:

  1. ależ smakowicie wygląda :) uwielbiam ciacha słodkie z lekką nudą kwaskowatości!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm musi być smaczne i takie orzeźwiające. Fajne ciacho :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam cytrynowca. Twój wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity ten cytrynowiec, smakował wszystkim:-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger