3 bit

Nie wiem skąd wzięła się nazwa tego prostego, banalnego ciasta, które przygotujecie w pół godziny, a walory smakowe są doskonałe. Przeglądałam przepisy i w końcu w własnej wersji, zdecydowałam się na herbatnikowo-karmelowo-budyniowy poczęstunek.
Zapraszam ;))


Składniki:

300 gr herbatników (petit)
puszka masy krówkowej
sok z połówki cytryny
2 budynie waniliowe
75 g masła
250 ml śmietany 30 %
pół czekolady deserowej


Dwa budynie waniliowe przygotować wg przepisu na opakowaniu w 1/2 porcji mleka czyli w 500 ml. Blaszkę o wymiarach 22x27 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub folią aluminiową, na to wyłożyć warstwę herbatników. Połowę puszki masy krówkowej podgrzać i wyłożyć na herbatniki, wyłożyć drugą warstwę herbatników, skropić je sokiem z cytryny. Przygotowany budyń połączyć z masłem i wyłożyć na herbatniki.
Kolejny raz wyłożyć herbatniki. Ubić śmietanę z kilkoma łyżkami masy krówkowej (wg uznania) i wyłożyć na masę . Zetrzeć czekoladę na wierzch i schłodzić w lodówce.


Smacznego. ;))

8 komentarzy:

  1. Zaskakująco mało masła, jak na taką ilość budyniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość masła jest wystarczająca, masa jest zwarta, ładnie się kroi, nie rozpływa się, a nie jest też gumowata. Zapewniam że ta ilość jest ok.;))

      Usuń
  2. Wygląda bosko a przepis brzmi cudownie. Do wypróbowania. Im mniej masła, tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne jest to ciasto. Wprawdzie zbyt często go nie robię, ale jest wspaniałe!
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tatianko 3 bit to taki batonik, który jest, a może był w sprzedaży (go jadłam, ale takiego ciast jeszcze nie, choć dużo dobrego słyszałam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - moja córka zamieniła tiramisu na 3 - bita - na jedno z tych ulubionych ciast;)

      Usuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger