Ciasto czekoladowe z masą prince polo

Dawno temu, myślałam o tym aby upiec sobie właśnie takie ciasto, przejrzałam internetowe przepisy i powstała moja własna wersja, bez udziwnień, ozdobników, po prostu biszkopt z masą prince polo. Myślę, że to dobry wstęp do tortu ;))



Biszkopt: 
4 jajka, 
 szklanka mąki pszennej, 
szklanka cukru, 
2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
budyń czekoladowy, 
2 łyżki kakao

Białka ubić, stopniowo dosypywać cukier. Dodawać po jednym żółtku. Mąkę  wraz z proszkiem do pieczenia, stopniowo dodawać . Na koniec dodać sproszkowany budyń oraz kakao. Ciasto przelać do formy, wyłożonej papierem do pieczenia ( u mnie tortownica o śr. 26 cm.) Piec około 25-30 minut w temp. 180st. Ostudzić i przekroić na pół.

Krem:
500ml śmietanki 30%, 
2 łyżki cukru pudru, 
4 duże wafle "Prince Polo"XXL
2 tabliczki gorzkiej czekolady,
2 czubate łyżeczki żelatyny, 


Żelatynę rozpuścić w kilku łyżeczkach wrzątku, przestudzić. 
Śmietankę ubić na sztywno wraz z cukrem pudrem. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać przestudzoną żelatynę. Czekoladę i wafle zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać do masy, delikatnie wymieszać. 
 Biszkopt nasączyć przygotowaną kawą zbożową. Wyłożyć połowę kremu, przykryć drugim blatem ciasta, nasączyć powtórnie. Rozsmarować resztę kremu i schłodzić.
Na wierzch wylałam rozpuszczoną tabliczkę mlecznej czekolady.
Wstawić najlepiej na całą noc do lodówki.
;))

7 komentarzy:

  1. przymierzam się do ciasta z udziałem prince polo od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też tak miałam, ale następnym razem, nie będę tarła, tylko pokroję prince polo. Aby wafelek był bardziej wyrazisty.;)

      Usuń
  2. Mmm, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jest bardzo smaczne i lekkie.

      Usuń
  3. Wygląda apetycznie, częstuję się :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger