Ciasto marchewkowe


Zgubne jest pichcenie, :) rozkoszowanie się słodyczą, ;)
 tak więc zaczęłam myśleć aby było słodko, dobrze i dietetycznie. 
Moja pierwsza propozycja to odchudzone ciasto marchewkowe. 
Jest pyszne, lekkie i zdrowe. Polecam.



400 g drobno startej marchwi
130 g płatków owsianych
4 jajka
szczypta soli
2 łyżki oliwy z oliwek 
2 łyżki miodu lub dwie łyżki cukru pudru
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu
50 g suszonej żurawiny



Marchew umyć, obrać i zetrzeć na tarce na bardzo drobnych oczkach. Płatki owsiane zmielić , wymieszać z proszkiem do pieczenia. Żurawinę pokroić. 
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Blachę o wymiarach 24x32 cm wyłożyć papierem do pieczenia. 
Białka oddzielić od żółtek ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodać żółtka, miksować. Następnie dodać startą marchew i delikatnie wymieszać. Dolać oliwę i miód, wymieszać. Na koniec dosypać zmielone płatki, cynamon i żurawinę delikatnie wymieszać.  Ciasto przełożyć do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na 45- 50 minut. Upieczone ciasto odstawić  do wystudzeni. 
Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. I tak smakuje, nie mogę się oderwać ;)

      Usuń
  2. bardzo fajny pomysł na ciacho marchewkowe! z takim się jeszcze nie spotkałam i takie na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Składniki jak marzenie - muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie skończyło mi sie piec. Mam nadzieje, że bedzie smakować tak samo dobrze jak wygląda :>

    http://bonummood.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger