Tarta czekoladowa z masą mascarpone i białą czekoladą

Całkowity debiut, zamierzony eksperyment, tarta... tarta.... ciągle chodzi mi po głowie. 
Wreszcie wyposażyłam swoją kuchnię w idealną formę do tarty z ruchomym dnem.
Czekała.... czekała.... i się doczekała, aby coś w niej upiec.
Wyszło pięknie, sam widok cieszy moje oko, a smak - cudowny.
Lubię takie lekkie połączenia,  zapraszam ;))



Kruche ciasto:

250 g mąki
150 g masła
50 g cukru
3 żółtka
100 g gorzkiej czekolady

Czekoladę rozpuszczamy w misce. Następnie dodajemy masło i pozostałe składniki , zagniatamy. Robimy z ciasta spłaszczoną kulę, owijamy folią spożywczą i wstawiamy na 30 minut do lodówki. Po wyjęciu z lodówki  ciastem wykładamy formę o średnicy 28 cm.. i ponownie wkładamy do lodówki na kolejne 30 min. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Do piekarnika wkładamy schłodzoną formę z tartą i pozostawiamy tam na jakieś 20 - 25 minut. Możemy spód nakłuć widelcem.


Masa:
250 g serka mascarpone
150 g białej czekolady
20 g masła
skórka ze startej cytryny
sok z 1 cytryny

Rozpuszczamy czekoladę, dodajemy masło, serek, sok i skórkę, mieszamy mikserem.
Wykładamy na wystudzoną tartę i wkładamy do lodówki.

Z białek ubiłam pianę z cukrem pudrem i zapiekłam 20 minut w piekarniku , ułożyłam na masie , nakrywając tartę cieniutką warstwą białkową.





5 komentarzy:

  1. Też mam formę z ruchomym dnem, taka jest najlepsza!
    A tarta genialna! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    teenkitchen-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda w przekroju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka fajna tarta! Na pewno pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - dla Ciebie najładniejszy i najpyszniejszy kawałeczek ;))

      Usuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger