Ciasto kakaowe z wiśniami i twarogiem

Z wiśniami wariacji ciąg dalszy.
Dzisiaj pofantazjowałam i połączyłam twaróg, który zalegał w mojej lodówce z wiśniami i kruchym ciastem kakaowym. Tak mi pasuje czekolada z wiśnią, a wkładka serowa? - żeby nie było za ciemno.;))
Zupełnie proste, łatwe i zaskakujące w smaku. Świeże, rześkie, puszyste  i lekkie ciasto.
W sam raz na letnie leniwe popołudnie. Zapraszam.;)


Ciasto :
5  jajek
200 g masła 
3 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka cukru
2 łyżki kakao 
250 gr twarogu
budyń waniliowy

ok 500 gr. drylowanych wiśni



Masło posiekać i dodać mąkę, proszek do pieczenia, 1/2 szkl. cukru i 4 żółtka, 2 łyżki kakao i zagnieść. Wyrobić ciasto, podzielić na dwie części i włożyć do zamrażarki.. 
W tym czasie wydrylować wiśnie, a twaróg zmiksować z jajkiem i budyniem.
Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając 1/2 szklanki cukru.


Tortownicę o średnicy 26 cm wysmarować masłem i obsypać mąką. 
Jedną część schłodzonego ciasta zetrzeć na tarce na dno formy. Wyłożyć na nie masę serową, a na nią wiśnie. Na to wykładamy pianę z białek, wyrównujemy i ścieramy na wierzch drugą część ciemnego ciasta.

Piec około 45 minut w temperaturze 180ºC. 


Odstawić do ostygnięcia.

Smacznego ;))

4 komentarze:

  1. O mniam, ależ pyszne ciasto ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Świetnie, cieszę się - powodzenia ;)

      Usuń
  3. Świetnie wygląda! Uwielbiam ciasta z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger