Drożdżówki - bułeczki - z powidłami i kruszonką

Moim marzenie od dłuższego czasu były bułeczki drożdżowe
Długo się im przyglądałam, długo się zastanawiałam, aż wreszcie nadszedł ten dzień i całą uwagę skupiłam właśnie na nich.
Są zdecydowanie najlepsze jakie jadłam, delikatne, puszyste, pociągające, nie można się oderwać.


Ciasto
450g mąki pszennej

80g cukru
2 łyżki mleka w proszku
250ml  mleka
1 jajko
duża szczypta soli
20g  świeżych drożdży (ja dałam babuni)
80g masła 


kruszonka:

4 łyżki masła
4 łyżki mąki pszennej 
4 łyżki cukru

1 jajko do posmarowania


W misce połączyć mąkę, cukier, mleko w proszku, sól i drożdże (rozczyn - 100 ml letniego mleka + 2 łyżeczki cukru + pokruszone drożdże = wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.) Dodać jajko i 150 ml mleka. Wyrabiać, aż składniki się połączą, dodać rozpuszczone masło. Wyrabiać około 8-10 minut, aż ciasto będzie odchodziło od ścian misy. Przykryć ściereczką, odstawić do podwojenia objętości. (ok. 45 - 60 min.)

Po tym czasie uderzyć pięścią w ciasto aby je odgazować. Uformować  wałkiem na stolnicy i wykrawać kółka - na środek dodawać  po łyżeczce powideł , zamykając i  zawijając brzegi do dołu. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, w pewnej odległości od siebie . Ponownie przykryć i odstawić do wyraźnego napuszenia. W między czasie umieścić wszystkie składniki na kruszonkę w pojemniku wyrobić aż powstanie kruszonka. Roztrzepać  jajko do posmarowania bułeczek.

Kiedy znowu podrosną, posmarować je dokładnie jajkiem, a następnie obsypać kruszonką.
Włożyć na ok. 30 min do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 stopni.


Ja zrobiłam część wypełnionych powidłami, a część mniejszych pustych do namaczania w miodzie.
Smacznego!


5 komentarzy:

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger