Jabłka w mascarpone na herbatnikach

Leciutkie, bardzo proste w przygotowaniu i bardzo smaczne ciacho ;)

Zaintrygował mnie przepis na innym blogu ,
 troszkę zmieniłam kombinację składników i oto jest.



1 kg jabłek 

1 galaretka pomarańczowa lub brzoskwiniowa

500g serka mascarpone
2 duże paczki herbatników maślanych (u mnie Krakuski)
2 małe opakowania cukru waniliowego
polewa karmelowa

Przygotowałam formę  o wymiarach 29 cm x 19,5 cm wykładając papierem do pieczenia i układając na nim herbatniki jeden obok drugiego. Obrałam jabłka i starłam na grubych oczkach, dodałam galaretkę, mascarpone i cukier waniliowy - wymieszałam łyżką. Połowę masy wyłożyłam na herbatnikach, ułożyłam drugą warstwę herbatników, dokładnie tak aby herbatniki leżały równo pod sobą masą. Znowu masa i herbatniki. Wierzch oblałam polewą karmelową.
Całość wstawiłam do lodówki  - aby serki się  usztywniły, a krakersy nabrały wilgoci z jabłek.

Łatwe w przygotowaniu i przyjemne w spożywaniu.
To ciasto ma taki jogurtowy posmak ;)
Nie jest słodkie.


7 komentarzy:


  1. Radosnych Świąt :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, podoba mi się, szczególnie ta polewa karmelowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Galaretka ma byc rozpuszczona i w takiej rozpuszczonej zamoczone jabłka, tak? Bo nie do końca zrozumialam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretkę dodajesz na sucho, bez rozpuszczania, po prostu wsypujesz proszek do startych jabłek i reszty składników ;))

      Usuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger