Ciasto jogurtowe z truskawkami

Do upieczenia tego pysznego ciacha zainspirowała mnie kwestia smaku, przepis bardzo prosty, efekt świetny, walory smakowe niebiańskie, polecam każdemu ;)) oczywiście nie miałam cierpliwości, aby ciasto wystudzić, jeszcze lekko ciepłe , a ja już się do niego dorwałam :)




2 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżka cukru wanilinowego
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 g oleju
jogurt naturalny ok 300 g 




na kruszonkę 

100 g mąki
70 g masła
4 łyżki cukru






Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę . Dodać jogurt, olej i mąkę przesianą razem z proszkiem do pieczenia. Krótko zmiksować do połączenia się składników w jednolitą masę.
Wyłożyć do tortownicy o średnicy 24 cm, na wierzch ułożyć pokrojone truskawki. 
Posypać kruszonką powstałą z połączenia masła, mąki i cukru.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 45 - 50 minut, do czasu aż ciasto urośnie, a wierzch się zrumieni. Wyjąć z piekarnika i ostudzić. 


4 komentarze:

  1. Ile kruszonki, pycha :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwialbiam takie ciasta! A ta kruszonka - mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger