Kruche ciasteczka ze słonecznikiem

Zobaczyłam je tutaj i już nie mogłam przejść obok nich obojętnie. 
Doskonałe kruche ciasto, prażony słonecznik, niebo na podniebieniu ;) 
Polecam.


Kruche ciasto:
200 g masła
3 szklanki mąki pszennej
6 łyżek cukru
 1 cukier wanilinowy ( 16 g )
1 jajko
1 żółtko
2 łyżki śmietany 18%
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:
1 białko
2 łyżki cukru
200 g łuskanego słonecznika

Do miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Dodać cukier i cukier waniliowy, wymieszać.
Następnie dodać pokrojone w kosteczkę masło, jajko, żółtko i śmietanę.
Zagnieść ciasto, uformować w kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki.
 ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i wycinać ciasteczka.
Ja wycinałam kieliszkiem do wina.

Białko jajka roztrzepać z cukrem i smarować powycinane ciasteczka.
Słonecznik wsypać do miseczki i kłaść na nim ciastka – stroną posmarowaną białkiem do słonecznika.

Kruche ciastka  układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni.
Piec 15 minut .
***

4 komentarze:

  1. Wyszły Ci śliczne ciasteczka :) Pachną tak cudnie, że aż u mnie czuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo dziękuję - pozdrawiam ;))

      Usuń
  2. Uwielbiam słonecznika. Takie ciastka mógłbym jeść codziennie :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Czekoladowy zawrót głowy , Blogger